tirsdag 15. mars 2011

Soverommet vårt..

God kveld i stuen !
Tenkte jeg skulle vise dere litt bilder fra soverommet vårt i dag.
Gjorde litt forandringer i helgen. Sydde meg blandt annet en ny lampekjole med blonder. Var så produktiv i hele helgen, at jeg nesten er litt stolt av meg selv. Sydde meg også en stor duk til spisebordet, men den får jeg vise en annen gang. Blir nok en stund til jeg får gjort slike prosjekt igjen. Endte opp med kraftig senebetennelse, så nå er det stopp på alle produktivitet på en stund.




Slike ble den nye lampekjolen. Lysekronen har en skjerm trukket med et tynt hvit stoff. Dette har jeg lenge irritert meg over. Ville egentlig klippe av skjermen, men klarer det ikke selv. Har spurt mannen min om hjelp, men han er slett ikke av den aller kjappeste sorten. Tok mindre tid å sy nytt trekk, for å si det sånn ;) Synes lampen kom seg når den fikk nytt trekk med blonder.




Bildet laget jeg selv, eller det vil si.... Det var en gang et gamelt speil jeg hadde ståendes i kjelleren. Tok ut speilet, og malte rammen hvit. Pusset litt på den for å få den shabbye looken. Speilets bakside pusset jeg med sandpapir, slik at de ble gjennomsiktig. Inni speilet pyntet jeg med gamle noteark, sommerfugler, blonder og engler. Me like ! Satte speilet inni i rammen, og voila så hadde jeg et nytt bilde.



Slik ble bildet inni :)


Gardinene mine kjøpte jeg hos http://www.frk-doris.no/. Er så heldig at butikken hennes bare ligger snaue fem minutter med bilen fra der vi bor. Kjempe koselig butikk, med masse flotte ting. Anbefales på det varmeste :)


Var ikke helt fornøyd med skjermen på denne lampen heller. Synes den ble mye koseligere med lampekjole på.


Disse kjolene brukte min søster, og min datter da de en gang var søte små.  Nå er de bare søte :)




Mine første sko. Min kjære mor tok heldigvis vare på de. Selv om de ser nokså slitt ut. Synes det er koselig å tenke på at det var i disse skoene jeg tråkket mine første steg.


Bildet at jenten som ber nattbønn på sengen, er jeg så glad i. Kjøpte det hos http://landromantikk.no/. Det er en reproduksjon av et gamelt bilde, men det gjør ingenting for meg så lenge jeg liker det. Rammen var på et annet bilde, som ble kjøpt bare for rammens skyld. Da jeg så dette i nettbutikken, visste jeg med en gang at dette var bilde som skulle inn i rammen min. 

Ha en flott tirsdagskveld.
Klem fra merete







6 kommentarer:

  1. Hei:)
    Takk for korselig kommentar på bloggen min:)setter utrolig stor pris på disse tilbakemeldingene:)
    For et nydelig og romantisk soverom,her kan man sikkert drømme seg bort:)
    Klem Britt Irene:)

    SvarSlett
  2. Kjempe koselig soverom! :-)

    Tusen takk for hyggelig gratulasjonshilsen!!

    Ha en finfin kveld!

    Klem Kristine :-)

    SvarSlett
  3. For en drøm å legge seg på det lekre soverommet !

    SvarSlett
  4. så nydlelg romanstisk soverom..!!
    klem,magny

    SvarSlett
  5. Her var det mye inspirasjon å hente til soverommet. Skjønne bilder!

    Veldig kreativt det du gjorde med speilet ;-)

    Takk for koselig hilsen hos meg. Alltid like hyggelig å oppdage nye blogger.

    Klem Marit

    SvarSlett
  6. Skal si du er kreativ. Speilet og lampen ble kanon fine=) Takk for meldingen på bloggen min. Kjekt med tilbakemelding.

    Hilsen Iselin

    SvarSlett