torsdag 21. april 2011

Deilig lavkarbo brød..

Hei alle sammen !
I dag vil jeg å dele oppskriften på et deilig og mettende lavkarbo brød, som jeg baker. Jeg prøver å ligge om livsstilen, og leve litt sunnere. Med årene har det sneket seg på alt for mange uønskede kilo. Hadde vært godt å få disse av igjen. For noen uker siden begynte jeg på lavkarbo kur, og det går faktisk ganske bra. Søtsuget er forsvunnet, og jeg føler meg ikke sulten. Da er det bare å krysse fingrene, og håpe at kiloene raser av ;)







Ingredienser

4 stk egg
1 ts bakepulver
0,5 bokser crème fraîche
3 ss solsikkeolje
60 g kruskakli
40 g linfrø
50 g sesamfrø
50 g solsikkekjerner

Fremgangsmåte

Ha eggene i en bolle. Tilsett solsikkeolje og Crème fraîche, og visp alt sammen. Bland alt det tørre sammen i en annen bolle. Hell dette så oppi bollen med det våte. Rør med en sleiv.Vent med bakepulveret til slutt. Ha røren i en medium stor brødform, som enten er smurt eller er dekket med bakepapir. Stek på nederste rille i ovnen, i ca. 55 min avhengig av ovn, ved 180 grader. Avkjøl på rist.
Jeg dobbler gjerne ingrediensene når jeg baker. Greit å lage flere brød når jeg først er i gang :)

Ha en flott påske ferie !
Klem Merete

1 kommentar:

  1. Det der ser skikkelig godt ut. Jeg har planer om å bake muffin i dag men nå lurer jeg på om jeg ikke skal prøve meg på dette også. Takk for oppskriften.

    Ha en fin fin påske videre
    Påskeklemmer fra Elin:)

    SvarSlett