lørdag 7. mai 2011

Deilig lavkarbo "riskrem"...

Hei igjen !

Etter en tøff uke tenkte jeg at i kveld skal jeg kose meg med noe godt. Prøver å lese til eksamen, men det er fryktelig vanskelig å få tingene til å sitte. Det er helt pyton å være "lenket" til bøkene når solen skinner ute, og gradestokken er på 20 +. Tenkte at jeg skulle trøste meg med noe godt til kveld i dag. Har derfor laget meg en deilig lavkarbo "riskrem". Har holdt meg unna karbohydratene de siste ukene, og det fungerer veldig fint. Problemet er at jeg ikke kan spise ris, og jeg som elsker riskrem. Fant en oppskrift på "riskrem", laget med cottange cheese. Yummy !! Den var kjempe god, og jeg anbefaler å prøve den om du spiser karbo, eller ikke.


Oppskriften er som følger :

1 pk kremfløte
1 beger cottange cheese
Søtningsmiddel, enten sukrin eller splenda
Mandel dråper og vanilje essens

Rød saus

Frosne jordbær
Sukrin eller Splenda

Visp kremen, og tilsett søtningsmiddel, mandeldråper og vaniljeessens, etter ønsket mengde. Rør deretter inn cottange cheesen i ønsket mengde, med en sleiv.

Bland tinte bær, og søtningsmiddel sammen. Bruk stavmikser til å mose bærene til saus.

Da er desseren klar til å spises :) Enjoy !!!
Ønsker alle en flott lørdagskveld !!!
Klem Merete

1 kommentar:

  1. Tuuuusen takk for oppskriften. Det ser kjempe godt ut:)
    Du må virkelig kose deg mellom lesingen, det er viktig:)
    Ha en fortsatt god helg:)
    Klem

    SvarSlett