mandag 31. januar 2011

Kjøkkendetaljer....

I dag tenkte jeg å vise dere litt detaljer fra kjøkkenet vårt. Hjemme hos oss er det pynt over alt, også på kjøkkenet. Liker å lage små utstillinger av ting jeg er glad i, og jeg mikser gjerne nye og gammle ting. Kjøkkenvekten, kokeboken, staukeren og matboksen  har jeg arvet av min farmor. Den lille trådsnellen (som desverre ligger helt på "halv åtte") fikk jeg da jeg var barn, av min mormor. Den har fulgt meg som et lite kjært minne fra jeg var en liten jente. Den store hvite trådsnellen med saks kjøpte jeg på kremmerhuset. Har jobbet noen år i blomsterbutikk, og primula er et sikkert vårtegn for enhver blomsterhandler. Det er den også i vårt hjem. På bildet kan dere se at jeg har dekket over plastikkpotten med gråpapir, og knytt et pyntebånd rundt. Synes det ble pent jeg :o)






Fikk pakke i posten få fredag. Den inneholdt  mangen nydelige stickers, som jeg bestilte av nettbutikken  http://www.rokadesign.no/. På bildene ser dere brødboksen vår. Pyntet den med en av stickersene, og ble veldig fornøyd med resultatet.






En liten ceriopegia /hjerteranke har også fått plass på kjøkkenbenken. Dette er også en av mine yndlingsplanter. Den har de nydeligste små hjerteblader, med marmoreringer. Dessuten er den veldig lett å få til. Den trives stortsett over alt, og den trenger lite vann. Den lille pumpeflasken inneholder zalo. Da slipper vi å ha den stygge grønne zaloflasken ståendes på disken.



Te boksen min....




Krukkene mine, som inneholder diverse saker og ting.....



Og helt til slutt et bilde av osteklokkene mine. De innholder selvfølgelig tørket hortensia...



Ha en flott kveld, og hjertelig velkommen tilbake til kjøkkenet vårt :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar